خودرو های فراموش شده!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 15 شهريور 1399
بازدید : 861
نویسنده : عرفان

خب خودرو هایی هستند که هیچوقت وارد خیابون ها نشدن و یا فقط تعداد کمی از اونها وارد خیابون ها شدن که امروز چند تاشون رو مورد بحث قرار میدیم

 

1.پیکان x11:

طی سالهای 70 تا 85 چند مدل فیس لیفت از پیکان طراحی شد که بعضی ها حتی نمونه اولیه شون هم تولید نشد، اما بعضی ها تا نمونه اولیه و حتی تولید پیش رفتن که موفق ترینشون پیکان سپر جوشن بود. اما کدومشون فراموش شده؟ پیکان (x11) که با نام پیکان سال معروف شد، توی سال 85 حسابی سر و صدا کرد و حتی خط تولیدش اماده بهره برداری شد تا بعنوان یک خودروی اقتصادی روانه بازار بشه اما توی اون سال خودروی اقتصادی جدیدی به اسم L90 مطرح شد و در نهایت ایرانخودرو با توجه به ریسک شکست پروژه، پروژه رو کنسل کرد و پرونده نسل اخر پیکان ها قبل از ورود به بازار بسته شد.

 

2.زانتیا2:

این خودرو همون زانتیا هستش که فقط سپر ها و چراغ های جلوش دستخوش تغییر شد و حتی یک سری از اون تولید و به خیابون روانه شدند. مشکلشون چی بود که تولیدش متوقف شد؟ در یک کلام فوق العاده زشت از اب در اومدند. طوریکه لقب یکی از بدترین فیس لیفت های تاریخ رو نصیب خودش کرده. خیلی ها میگن که طی اون سالها سایپا کینه ای از سیتروین داشته و با تولید این ماشین خواسته ابروی سیتروین رو با خاک یکسان کنه تا همه بفهمن رییس کیه!این وسط فقط چند تا خریدار بخت برگشته میمونن که ماشینیو خریدن که چراغها و سپر هاش هرگز به بازار عرضه نشد و اولین تصادف ساده اخر خط بود براشون...

 

3.پراید سافاری:

زانتیا2 تازه شروع جاه طلبی سایپاست و سایپا قصد داشت ماشین های بدتری تولید کنه! در واقع سایپا قصد داشت از کرفس ماشین بسازه ولی چون شدنی نبود تصمیم گرفت از ماشینی که ذاتا هاچبک بود یه ماشین استیشن بسازه! و ساخت!!! و وارد بازار کرد!!!!!!! اره متاسفانه مردم فکر کردن که سایپا فکر همه چیو کرده و اون ماشینو خریدن... در واقع سایپا اصلا فکر نکرده بود و شاستی اون ماشین تحمل وزن اضافه و طول زیاد ماشینو نداشت. نتیجه چی شد؟ بازم مشتریای بخت برگشته که بخاطر انحصار مجبور به خرید چهارچرخهای داخلی بودند، بعد از مدت کوتاهی از تحویل گرفتن ماشین متوجه شدن که چهارچوب ماشین از فرم خارج شده و سقف ماشین پر از موج شده! اینجوری بنظر میرسید که سافاری ها دارن از وسط میشکنن!  و مشکل زانتیا 2 در مورد سافاری ها تکرار شد و قطعات یدکی اونها عرضه نشد...

 

4.سمند وانت:

وقتی سمند معرفی شد همه از اون بعنوان افتخار صنعت خودروسازی یاد کردند، اما اون تنها افتخار این صنعت نیستش! بله ساختن وانت هرچی(تاکید میکنم هرچی!) افتخار اصلی این صنعت پرشکوهه و حتی خودروی ملی سمند هم قربانی صنایع وانت سازی شده و نمونه وانت اون طراحی شد و حتی چند نسخه از اون تولید کردن! البته خدارو شکر وارد بازار نشد. در اصل ابرو ریزی بزرگی بود که خودروی ملی وانت بشه، بجاش پرشیارو وانت کردن تا ضربه ای به ابروی پژو بزنن و به همه بفهمونن رییس کیه! جهت تکمیل کردن هنرشون هم انجین پیکان رو با یه گیربکس افتضاح و اکسل داغون و البته یه مقدار تقویت و کولر ترکیب کردن و اسمش شد اریسان! خب اریسان هرچی که شد مهم اینه که سمند وانت هیچوقت نرفت تو خیابونا

 

5.پژو 405 استیشن:

خب به بدی پراید سافاری نبود بلکه حتی کمی هم خوب از آب درومده بود، شاید بگید عجیبه که ماشین خوب از ایرانخودرو؟ ن خب این ماشینو خود فرانسویا طراحی کردن یک سری از اون وارد ایران شد تا اگه فیدبک خوبی گرفت خط تولیدش به ایران منتقل شه. ولی بازار ایران نسبت به استیشن ها تمایل نشون نمیده معمولا و به همین خاطر هم پژو استیشن ها هم به خاطره ها پیوستن...

 

6.پژو پرشیا لیموزین:

روابط پژو و ایرانخودرو همیشه هم بد نبوده و اون قدیما اینرانخودرو تصمیم گرفته بود تا به پژو دوستیشو ثابت کنه، پس 405 لیموزین تولید کردش تا سران اجلاس کشورهای اسلامی رو پیاده به اجلاس نبرن، البته اینکار با موافقت پژو بود و حتی یه مدت هم پژو لیموزینها توسط خود پژو تولید شدن. در ادامه تولید پژو لیموزین با تیراژ پایین ادامه پیدا کرد و با ورود پژو پرشیا، پرشیا لیموزین هم تولید شد و به این ترتیب امروزه پرشیا تنها خودروی جهانه که هم وانتش هست هم لیموزینش(هم گوسفند میشه باهاش جابجا کرد هم سران کشور هارو!). البته ماشین خوبی در کل از اب در نیومد و شاسی اون مشکل سافاری رو داره و تحمل طول زیاد رو نداره و به اصطلاح شکم میده(انگار از وسط میشکنه).البته لیموزینه بهرحال و کسایی که لیموزین لازم دارن خودشون شاسی اونهارو تقویت کردن و راضی هم هستن.

 

7.سیناد:

سیناد که یه جورایی پرافتخار محسوب میشه، اولین خودروی ایرانی بود، شاید شنیده باشید که سمند یا تیبا اولین ها بودند اما حرص اول بودن باعث شده که با بازی با تعاریف اول بودن اونها هم از لقب اول بودن استفاده کنن، مثلا اولین خودروی ایرانی که جا لیوانش بومی سازی شده! به هر حال سیناد توسط تنها کارخانه خودروسازی مستقل ایرانی تولید شده، کیش خودرو که عمر کوتاهی داشت و حاصل این عمر کوتاه سیناد بود. بر خلاف ظاهرش که چنگی به دل نمیزنه استاندارد های ایمنی خوبی داره و به مراتب ایمن تر از باقی خودرو های داخلی بوده. متاسفانه سوءمدیریت توی کیش خودرو  رخ میده و بخاطر بدهی ها، تنها تولید کننده خصوصی خودرو در ایران به تصرف بانک در میاد و زیر دست بانک هم مدت زیادی دووم نمیاره و در نهایت تعطیل میشه. البته علاقه مندان به خودرو هنوز هم چشم امیدشون به این کارخونست چرا که این شرکت توسط شخص جدیدی خریداری شده و حد زیادی از بدهی های اون پرداخت شده، فعلا خبری از راه اندازی مجدد نیست ولی امید های زیادی به بازگشایی کارخونه هستش.سیناد خودرویی بود که درست قبل از اوج گرفتن تحریم ها طراحی شد، به همین خاطر با همکاری مشترک انگلیسی ها و فرانسوی ها طراحی اون به نتیجه رسید.

 

اینها تعداد کمی از خودرو های فراموش شده هستند که داستانشون ارزش خوندن داره، بزودی توی یه مطلب دیگه ماشین های فراموش شده بیشتری رو مورد بحث قرار میدیم.

 

 




:: موضوعات مرتبط: مطالب تفریحی , ,
:: برچسب‌ها: پیکان سال , پیکان x11 , سیناد , پژو پرشیا لیموزین , پژو 405 استیشن , سمند وانت , پراید سافاری , زانتیا2 ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


ما بر ان شدیم که هر انچه درباره خودرو میدانیم در اختیار شما قرار دهیم

مطالب کانال را چگونه ارزیابی میکنید؟؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان نقد تخصصی خودرو و آدرس carzero.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 69
بازدید دیروز : 269
بازدید هفته : 69
بازدید ماه : 536
بازدید کل : 26023
تعداد مطالب : 16
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com